Throughout Women’s History Month, we've been celebrating the extraordinary legacy of trailblazing women who have built, shaped, and improved our nation. Today, I'm thinking about the women who have served as Secretary of State and all they've done to advance U.S. foreign policy. pic.twitter.com/KixfwEdadp
— Secretary Antony Blinken (@SecBlinken) March 29, 2024
테슬라(TSLA)는 감정 없이 냉정하게 가장 문제가 되는 게 CEO 일론 머스크입니다. 마약 먹고 '왕처럼 행세'를 하거나 노골적인 정치 행보로 판매량을 이념과 기행, '극단적 탐욕'으로 토막을 치고 있습니다. 정치적 의사 표현이 잘못됐다는 게 아니라, 상품을 팔아야 하는 '기업의 오너'로서는 '자질 부족'입니다.
Joe Lieberman and I served together in the U.S. Senate for 20 years.
— President Biden (@POTUS) March 29, 2024
He was principled, steadfast, and unafraid. And he was a friend.
Jewish liturgy says of “those who serve the needs of the community faithfully, may God grant them their reward.”
Our hearts remain with his…
An emerging markets stock picker is annoying his rivals by loading up his fund with high-flying US tech stocks like Nvidia https://t.co/p5jI5wesm4
— Bloomberg Markets (@markets) March 29, 2024
버크셔 해서웨이 워런 버핏은 "우리는 '예측 가능'한 결과를 얻으려고 시도했습니다. 나쁜 사람들을 '고치려고 노력'을 하는 대신, 좋은 사람들과 함께 일할 때 삶이 훨씬 더 즐겁습니다. 제 말은, '타고난 천성'을 가진 사람들을 바꾸려고 노력하면서 삶을 허비하고 싶은 사람이 있겠습니까?"라고 묻습니다.
Elon Musk’s X is testing a feature that lets users create or join communities focused on “adult content” or other “not safe for work” material https://t.co/Ffm104v1wJ
— Bloomberg (@business) March 28, 2024
전기차 판매량이 둔화되는 이유는 무엇일까요? 골드삭스는 "2024년 전기차 판매량이 전년 대비 감소할 것이라는 약세 시나리오가 보다 현실화되었다고 생각합니다. 지금까지 전기차 성장을 주도해 온 유럽은 2024년 초부터 정체 조짐을 보이고 있습니다."라고 말합니다.
Boobs just rock, it’s a fact pic.twitter.com/GVpny76bfS
— Elon Musk (@elonmusk) February 11, 2024
이어 "이는 다음 세 가지 요인에 대한 우려 때문이라고 생각합니다: (1) '중고 전기차' 가격 하락으로 인한 전기차 자본 비용, (2) 정부 정책에 대한 '가시성 부족', (3) 급속 충전소 부족입니다. 이러한 상황에서 우리는 PHEV와 HEV에 대한 상대적인 선호도를 명확히 합니다."라고 말합니다.
Fidelity’s Blue Chip Growth Fund cut the value of its position in X by 5.7% in February, implying a 73% decline in the former Twitter since Elon Musk bought the social-media company https://t.co/FjT2QljXTk
— Bloomberg (@business) March 30, 2024
What is motivating the backlash against DEI is so apparent it almost feels foolish to point out: racism. But we do ourselves no favors if we can’t say the obvious, says @skgreen https://t.co/j4qK5yHQxo
— Bloomberg Opinion (@opinion) March 28, 2024
하이브리드 판매가 가속화되는 '이유'는 무엇일까요? "최근 전기차 판매는 모멘텀이 부족했지만, 주행거리, 인프라 구축, 총소유비용(TCO)을 고려할 때 HEV와 PHEV는 소비자들에게 서서히 받아들여지고 있습니다. 특히, 가속 시 모터 보조 기능은 성능 측면에서 HEV가 더 많은 인정을 받는 데 도움이 될 수 있는 기능이라고 생각합니다."면서 "BEV에만 초점을 맞춘 트렌드의 변화는 PHEV와 HEV를 포함한 다양한 파워트레인 옵션을 제공하는 제조업체에게 더 긍정적일 것으로 예상됩니다."라고 말했습니다.
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