: TB의 SNS 이야기 :: 트위터 계정 정지 시 취해야할 7단계 (원문/번역/짧은 설명 추가)



via 출처 및 원문 링크


7 Steps To Follow If Your Twitter Account is Suspended
You got your twitter account suspended? Don’t worry, I got mine suspended a few weeks back as well. Rather than going crazy there are a few things you can do in the meantime. You can read more about it in my blog post: Inside of a Banned Twitter Account.

Twitter is getting really serious lately suspending accounts without any notices (No they don’t give notices). If this happens to you, then here are 7 steps that you should follow besides going crazy.

1. Stay Cool and Calm
Don’t go crazy that your account got suspended. It is actually normal for that to happen because you might not know all the twitter rules. Yes twitter have their set of rules too.

2. Submit a ticket
Submit a ticket to twitter. Just follow the link from your suspended account. If you can’t find it you can submit a ticket here. Here is a bit.ly link that you can use if any of your friends need to submit a ticket to twitter. http://bit.ly/twicket

Make sure you be nice!
DON’T: Write to twitter in an angry manner. That is why you need to practice step 1. Don’t send them a ticket saying ” WTF, why the *#&& did you suspend my account”
DO: Dear twitter, I noticed my account @username got suspended…. etc.. ”

3. Create another account if needed
You can tweet your followers that you are close with. Tell them that your account got suspended and ask them for help IF NEEDED

4. Wait for 24 hours.
Be patient, twitter will reply within 24 hours or more.

5. Reply to twitters email
If you received the email. Reply to it. It will help if you respond to their email.

IF STILL SUSPENDED

Make sure you have filed a ticket to twitter before tweeting them.

6. Tweet @Ginger
Use your other account created earlier to tweet her. Ask her if you had a TOS problem or not. ( tips 6 and 7 by @twitter_tips)

If no replies

7. Tweet @Delbius
After a couple of days, if @Ginger didn’t reply then tweet @Delbius.


트위터 계정 정지 시 취해야할 7단계

트위터 계정이 정지되었습니까? 걱정하지마시죠, 저는 몇 주전에 계정복원을 위해 스스로 계정 정지 당했습니다. 화부터 내기 보다는, 그 시간에 당신이 할 수 있는 몇 가지가 있습니다. 당신은 나의 블로그 포스트 Inside of a Banned Twitter Account에서 좀더 많은 것을 읽을 수 있습니다.

트위터는 계정정지에 대해서 아무런 통보 없이 정말인지 엄청나게 느리게 대처하는 중입니다. 만약 이런 상황이 당신에게 벌어질 때에는, 여기에 당신이 화나기 직전까지 가지 않기 위해 따라야할 7가지 단계가 있습니다.


1. 진정하고 차분하라.

당신의 계정이 정지되었다고 화내지 마라. 그것은 당신이 모든 트위터를을 모르기 때문에, 실제로 일상적으로 일어나는 일이다. 그렇다. 트위터는 (위반시 계정을 정지시키는)룰을 가지고 있다.

2. 티켓을 제출하라.

트위터에 티켓을 제출하라. 단지 당신의 정지된 계정으로부터 링크를 걸어주면 된다. 만약에 당신이 티켓을 찾을 수 없을 경우 당신은 여기에서( http://bit.ly/twicket ) 티켓을 제출 할 수 있다. 이곳은 당신이 사용할 수 있는 bit.ly(short URL 제공) 라는 사이트이고, 당신의 어떤 친구든지 트위터로 티켓을 보내는 것이 필요할 때 사용할 수도 있다.

당신이 (violation rule을 위반하지 않은) 좋은 사람이라는 것을 확실시 하라.

금지: 트위터에 (이메일을)쓸 때 어떠한 화난 (비)매너를 쓰지 마라. 그 (계정정지)상황에는 당신이 단계를 실행하는 것이 필요하다. 그들에게 WTF(What the fuck Work Time Fun) 왜 *#&&(어쩌구 저쩌구) 나의 계정이 정지되었는가 라는 식으로 티켓에 말하지 마라.

추천:
친애하는 트위터에게, 나는 나의 계정인 @아이디가 정지되었다는 것을 알게 되었습니다...등

3. 만약에 당신이 필요하다면 다른 계정을 만들어라.

당신은 당신의 팔로워들에게 당신이 계정정지 상태이고, 필요하다면 그들에게 도움을 청할 수도 있다. (직접 실험해본 결과 새로 만드는게 속편한 점은 사실입니다.)

4. 24시간을 기달려라.

인내심을 가져라. 트위터는 24시간 또는 좀 더 긴 시간 안에 답장을 할 것이다.

5. 트위터의 이메일에 답장하라.

당신이 그 메일(계정정지 티켓에 관한 트위터의 답장)을 받았다면 그것을 (다시)답장하라. 트위터의 이메일에 당신이 반응한다면, 트위터는 당신을 도와줄 것이다.

만일 여전히 정지 상태라면 (5번, 6번을 실행하세요.)

그들에게(아래 2사람) 트위팅 하기 전 계정정지에 관해 정리해온 티켓을 반드시 확인하라.

6. @Ginger 에게 트윗 (http://twitter.com/Ginger)



(이미 계정이 정지 상태이니) 다른 계정을 사용하여 그녀(@ginger)에게 트윗하라. 그녀에게 당신이 TOS problem 인지 아닌지를 물어라.( tips 6 and 7 by @twitter_tips)

만일 답변이 없다면

7. @Delbius 에게 트윗 (http://twitter.com/Delbius)



만약 (@ginger에게 트윗한지)2틀 후에도 @ginger에게 답변이 없을 경우 @Delbius에게 트윗하라.

 T.B의 SNS 이야기 블로그의 모든 글은 저작권법의 보호를 받습니다. 어떠한 상업적인 이용도 허가하지 않으며, 이용(불펌)허락을 하지 않습니다.

▲ 사전협의 없이 본 콘텐츠(기사, 이미지)의 무단 도용, 전재 및 복제, 배포를 금합니다. 이를 어길 시 민, 형사상 책임을 질 수 있습니다.

▲ 비영리 SNS(트위터, 페이스북 등), 온라인 커뮤니티, 카페 게시판에서는 자유롭게 공유 가능합니다.


T.B의 SNS이야기 소식은 T.B를 팔로윙(@ph_TB) 하시면 실시간으로 트위터를 통해서 제공 받을 수 있습니다.

Posted by T.B

댓글을 달아 주세요

  1. jinalog 2010.03.14 22:15  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    2번을 시도하려다가,

    4번을 선택했습니다,

    이유는 단 하나,

    가장 쉬운 방법이니,

    24시간 일단 기다려 보고,

    그래도 안 되면,

    그 다음 쉬운 방법들을 하나씩,, ^^;;

  2. shinzzang 2010.03.25 12:34  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    2번에 티켓을 제출 하라고 하셨는데
    이메일로 티켓이 왔는데 티켓은 어디다 어떻게 제출하는건가요?

  3. shinzzang 2010.03.25 12:46  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    영어를 못하니 바보같이 느껴지네요
    아래와 같이 이메일을 받았습니다.
    참고로 제 username 은 shinzzang1977 입니다.
    이게 티켓인거 같은데 어디로 제출하죠?
    그냥 답메일 리턴해서 보내면 되나요?


    Ticket #919134

    Hello shinzzang1977!

    We understand that you're contesting an account suspension. Please be sure to read this entire email; you will need to take further action in order to reopen your ticket and trigger a review of your account.

    Twitter suspends accounts for a variety of reasons:

    • If your account was suspended for aggressive following behavior, you should have received an email notification to the address associated with your Twitter account. You'll need to confirm that you've removed all prohibited following automation from your account, and will stop any manual aggressive following behavior. To expedite your appeal process, please review our Best Practices page if you haven't already (http://help.twitter.com/entries/68916), and then reply to this ticket with a confirmation that you understand our policies and will not engage in any prohibited following behavior.

    • If you didn't receive an email indicating why your account was suspended, please take a minute to review the Twitter Rules (http://www.twitter.com/rules). If you suspect you've been suspended for another reason, please reply to this email with a short explanation.

    • While we strive to avoid mistakes, it's also possible that your account was suspended in error. If after reviewing the Rules, you have no idea why your account was suspended, just reply to this email indicating as much, and we'll take another look at your case. Our apologies if the error turns out to be ours.

    Thanks,
    Twitter Support

    ----------------------------------------------------------------------------------
    Responding to this email will reopen this ticket and put your ticket in queue for support. If you do not reply, your case will be closed. Note that you need to reply from the address this mail was sent to. If you use an alias (such as username+alias@gmail.com) to manage your account, ensure that your reply comes from the alias address or your ticket may not be seen by our support staff.

  4. BlogIcon 나그네 2010.05.02 10:06  댓글주소  수정/삭제  댓글쓰기

    한글로 보내봐야뒤...